torsdag den 19. april 2007

::: Kom til Forskningens Døgn i Second Life :::


Roskilde Library Hangout fejrer Forskningens Døgn i Second Life med reception og foredrag. Vi åbner ballet fredag den 27 april kl 15.30-16.30. Hvor man udover almindelig snak og drinks, kan få en rundvisning og præsentation af hvad det hele går ud på. Vi har sikkert en overraskelse i ærmet.
Lørdag 28.april kl. 13.00 springer vi ud som foredragsholdere med foredraget Avatarers sociale liv. I Second Life sammenhæng er man nærmest ekspert efter 6 måneder, men her har vi fundet én hvis tidshorisont er noget længere. Foredragsholderen er RUC-forsker, Sisse Siggaard Jensen, der i mange år har forsket i virtuelle verdener og det sociale liv der foregår i dem. Avatarer er navnet for de virtuelle figurer man bruger som alterego i de virtuelle verdener, og når foredraget nu handler om avatarer, hvad er så mere oplagt end at tale direkte til dem i det virtuelle.
Vi fra Roskilde Library Hangout satser på at der vil være plads til omkring 50 publikummer på foredragspladsen, så kom i god tid. Fordraget vises også live på en skærm på Stændertorvet i Roskilde, hvor Forskningens døgn fejres i den virkelige verden.

Tidspunkter:
27. april kl. 15.30 Åbningsreception
28. april kl.13.00 "Avatarers sociale liv"- Foredrag ved RUC-forsker Sisse Siggard Jensen

Sted:
Roskilde Library Hangout
Region: Sabra. Koordinater: 24, 240, 0
Slurl: http://slurl.com/secondlife/Sabra/24/240/0

fredag den 13. april 2007

Sådan kommer du i gang


Her kommer på opfordring fra flere Roskildebobs lille guide til hvordan man kommer igang med Second Life.

  1. Opret profil. For at komme i gang med Second Life skal man oprette en profil og laste Second life-programmet ned fra hjemmesiden: http://www.secondlife.com/ . Klik ind på hjemmesiden og klik på det store skilt hvor der står ”Join now” og følg instruktionerne. Basis medlemskab er gratis for alle.


  2. Åben programmet. Man kan ikke komme ind i selve den virtuelle verden fra hjemmesiden eller fra din internetbrowser i det hele taget. Det er programmet du har lastet ned der er indgangen til den virtuelle verden. Det ligger som ikon på computerens skrivebord.


  3. Let start. Første gang man logger ind i Second Life står ens figur på "info island", hvor man får en introduktion til hvordan man kan forme sin avatar (d.v.s. ens computerfigur) og bevæge sig rundt i universet.

Have fun!